Skocz do zawartości

swiatgarazy.com

firma świat garaży posiada ponad lat doświadczenia w branży ślusarskiej naszą specjalnością jest montaż z blachy ocynkowanej ogniowo

vps z directadmin

Zawartość z najwyższą reputacją


#109 Powiększająca sie kolekcja ;)

Napisane przez lucjan w 08 wrzesień 2014 - 06:26

Panowie- tu nie o ilość chodzi tylko o posiadanie sprzętu który z jakichś względów nam odpowiada.

Nie róbmy z naszego hobby tandetnego zbieractwa.

Tu więcej wcale nie oznacza lepiej.

Ja posiadam mało ale tylko to co mieć chciałem.

Oczywiscie wziąż mam małe plany na powiększenie zbioru o kolejne upatrzone sprzęty.

Ale nie pali mi się- szukanie daje najczęściej więcej radości niż posiadanie.


  • 4


#2938 G-601A

Napisane przez audiotone w 05 styczeń 2015 - 09:52

Gramofon G-601A jest to urządzenie typu "DECK" ( bez wzmacniacza ) na identycznym napędzie

powstał gramofon Fonomaster 76 ze wzmacniaczem .

Ramię G-601A stanowiło kilkumilowy skok w stosunku do stosowanych dotychczas. Bardzo

starannie łożyskowane, na jednym łożysku tocznym i trzech przypominających „zegarkowe”, z

giętą („S-shaped”) rurką ramienia. Wyposażone w zdejmowaną główkę (stolik, „headshell”)

typu SME. No i przede wszystkim zdolne było do współpracy z wkładkami także przeznaczonymi

do małych nacisków - teoretycznie nawet poniżej 1,5 grama. Wreszcie - wyposażone zostało w

regulacje siły antiskatingu. To ramię to naprawdę było coś i nawet dziś dobrze prezentuje

się w konfrontacji z nowoczesnymi konstrukcjami.

Kolejnym etapem rozwoju tej konstrukcji była zmiana układu napędowego na napęd paskowy z

wykorzystaniem silnika prądu stałego wyposażonego w stabilizację prędkości obrotowej w

oparci o tarczkę tachometryczną i transoptor.Ramię w zasadzie nie uległo zmianom, a te,

które zaszły dotyczyły tylko windy (pierwsze wersje ramienia mają windę o dość

skomplikowanej i wrażliwej na wyciekanie silikonu budowie).

 

Tarcza stroboskopowa pozostała w tym samym miejscu co w G 601f . Z zewnątrz talerze obu

wersji Fonomaster-a niczym się nie różnią. Wersję 601 A można rozpoznać po izostatach

przełącznika. W miejscu, gdzie dawniej mechanicznie zmieniało się prędkość umieszczono

teraz, służący do jej regulacji, potencjometr. Z czasem pojawiła się także wersja G 601 A

z innym talerzem ze znacznikami do stroboskopu na zewnątrz.



Ramie jest prawdopodobnie zaczerpnięte z jakiegoś modelu firmy Pioneer ale modelu nie

pamiętam, nie jest prawdą ze to ramie pochodzi od firmy MicroSeiki ( nie jest to

konstrukcja całkowicie Polska ). Niestety ramię jest zamocowane w dość niefortunny sposób

( jest za wysoko w stosunku talerza ) i w ten sposób mamy dość ograniczoną liczbę wkładek (

ale można temu zaradzić stosując wysokie wkładki). Także lampa stroboskopowa wymaga

karkołomnych wyczynów by sprawdzić poprawność obrotów (paski stroboskopu umieszczone pod

talerzem po wewnętrznej stronie ). Powodem do zmartwień bywają także gumowe tulejki łączące

gramofon z drewnianą podstawą ( lubią sparcieć i tracą właściwości tłumiące).

 

Poza tymi "drobnymi" wadami gramofon był jednym z lepszych Polskich konstrukcji w tamtym

okresie, które można było kupić w krajach z bloku wschodniego.

 

 

 

poniżej wklejam link do ciekawego artykułu na temat G-601A :

 

https://unitrafan.pl...a-modernizacja/

 

 

Na koniec zdjęcie poglądowe zaczerpnięte z serwisu aukcyjnego :


  • 3


#2635 Mój sprzęcik

Napisane przez witas w 18 grudzień 2014 - 08:59

Witam Wszystkich i pozdrawiam serdecznie. Jestem fanem Unitry i pozwólcie , że pochwalę się niektórymi moimi sprzętami. Oczywiście wszystko jest sprawne i gra FANTASTYCZNIE  :)

 

Załączone pliki

  • Załączony plik  5.JPG   58,38 KB   0 Ilość pobrań
  • Załączony plik  4.JPG   67,6 KB   0 Ilość pobrań
  • Załączony plik  3.JPG   52,61 KB   0 Ilość pobrań
  • Załączony plik  6.JPG   61,89 KB   0 Ilość pobrań
  • Załączony plik  8.JPG   50,7 KB   0 Ilość pobrań
  • Załączony plik  7.JPG   61,92 KB   0 Ilość pobrań
  • Załączony plik  1.JPG   50,98 KB   0 Ilość pobrań
  • Załączony plik  2.JPG   49,06 KB   0 Ilość pobrań
  • Załączony plik  9.JPG   55,36 KB   0 Ilość pobrań
  • Załączony plik  10.JPG   62,33 KB   0 Ilość pobrań
  • Załączony plik  11.JPG   72,3 KB   0 Ilość pobrań
  • Załączony plik  12.JPG   49,5 KB   0 Ilość pobrań
  • Załączony plik  13.JPG   57,04 KB   0 Ilość pobrań
  • Załączony plik  14.JPG   73,35 KB   0 Ilość pobrań
  • Załączony plik  15.JPG   75,32 KB   0 Ilość pobrań
  • Załączony plik  17.JPG   52,46 KB   0 Ilość pobrań

  • 3


#949 Jak trafiłeś na forum?

Napisane przez ambroży_pompka w 29 wrzesień 2014 - 10:51

Fonomaster, zawsze jak tam dostaniesz czwarte ostrzeżenie to możesz popisać tutaj ;]


  • 2


#570 O co chodzi z ustawieniem "V"?

Napisane przez ambroży_pompka w 22 wrzesień 2014 - 06:59

Masz po prostu dziurę w paśmie, "skręcone" średnie pasmo na dół, wiesz jak działa korektor? Zostaje ci tylko bumbienie i cykanie, chociaż, altusy same  z siebie tylko to oferują.

Na altusy każdy "jedzie" bo to po prostu ładnie wyglądający zestaw o badziewnym brzmieniu, każdy, pod warunkiem że nie jest "tępouchy", kto słuchał więcej zestawów niż tylko altusy ci to powie.


  • 2


#3285 POLKAT KG - 201

Napisane przez Gismot w 26 czerwiec 2015 - 10:49

Korektor graficzny jest urządzeniem stereofonicznym przeznaczony do współpracy z wzmacniaczem WS - 201 lub innym wzmacniaczem stereofonicznym, który posiada odpowiednie wyjście/wejście na korektor graficzny. Pozwala on na indywidualne dopasowanie akustycznego zestawu do upodobań użytkownika przez dowolne kształtowanie charakterystyki przenoszenia toru częstotliwości akustycznej.
 
1.Podstawowe informacje o urządzeniu:
- producent: POLKAT kraj: PL 
- model: KG - 201  Rok prod.: 1984  Nr fabr.: 016 
- rodzaj sprzętu: Korektor Graficzny
- lampy / tranzystory: tranzystory
 
2.Dane techniczne:
- Znamionowe napięcie zasilania: 220V/50Hz
- Częstotliwości pasm: 60Hz, 150Hz, 400Hz, 1KHz, 1,5KHz, 6KHz, 15Khz
- Zakres regulacji: ± 12 dB
- Współczynnik zniekształceń: 0,1%  /20Hz-30KHz/
- Stosunek sygnał/zakłócenia: 75 dB
- Maksymalny poziom napięcia wyjściowego: 3V
- Impedancja wejściowa: 47 Kom
- Impedancja wyjściowa: 1 Kom
- Wymiary: 300x200x60 mm
- Masa: ok. 2,0Kg
 
Zakaz przetwarzania kopiowania i umieszczania zdjęć gdziekolwiek bez mojej zgody.

Załączone pliki


  • 2


#2199 Proszę o opinie o wzmacniaczu ''ALTUS V600''

Napisane przez lucjan w 03 grudzień 2014 - 01:09

Kto raz pokusi się o kupienie/posłuchanie porządnego japońskiego klocka, porządnego, nie jakiegoś badziewiaka, to unitrowe zabawki będzie tylko zbierał, a nie odsłuchiwał ;]

 

Nie Panie Kolego.

To jest Twoje zdanie na temat sprzętu- wybierasz japoskie a ja Twój wybór szanuję.

To że ktoś wybiera Unitrę nie oznacza, że nic innego w życiu nie widział i nie słyszał.

Zwłaszcza gdy liczy sobie 4 dziesiątki życia i wiele sprzetu w życiu posiadał ;)

 

Dajmy ludziom słuchać takiego sprzętu którego dźwięk im odpowiada.

A nie kazdemu odpowiada to co Tobie (i nie oznacza to że nic innego nie widzial poza Unitrą w życiu).

I niech taka unitra kosztuje pierdylion razy więcej od japońskiego.

Każdy wydaje złotówki z własnego portwela- chce to kupuje.

Gdyby chciał to kupiłby tego pioniera smietniksa czy co tam jeszcze.

 

Troszkę się rozpisałem ale nie lubie gdy ludziom mówi się ze cos jest na pewno lepsze.

I drogie- jak mam kasę i zamiłowanie to i 5 tysi wydam na ZM1006.

Dla Ciebie ten zestaw to sprzętowe zero i masz prawo tak mysleć... a inni mają prawo zachwycać się na nim.


  • 2


#2182 Proszę o opinie o wzmacniaczu ''ALTUS V600''

Napisane przez kaf w 02 grudzień 2014 - 06:26

Ma dwa trafa 120VA (dla każdego kanału oddzielne zasilacze).

 

Nieprawda. Rozdzielone zasilanie jest tylko dla stopnia wzmacniacza mocy. Pozostałe części toru sygnałowego mają zasilanie wspólne dla obu kanałów.

 

We wzmacniaczu tym zastosowano kilka niespotykanych powszechnie wówczas rozwiązań (nie tylko w polskim sprzęcie).

 

Już to powtarzałem niedawno i powiem jeszcze raz - ten wzmacniacz jest tak konwencjonalny jak samolot który ma dwa skrzydła. No chyba że ktoś mi tu nagle powie, że wskaźniki wysterowania czy przekaźnik na wyjściu głośnikowym to jakiś zastrzeżony patent PRL.

 

Ludzie, naprawdę, chcecie być pasjonatami to zachowujcie się godnie tego "tytułu", a nie bezmyślnie powtarzajcie krążące bajki "zasłyszane przypadkiem". Wbrew pozorom to nie jest aż takie trudne.


  • 2


#952 ''tjuningowane sprzęty''

Napisane przez Rafał w 29 wrzesień 2014 - 11:59

sądząc po pierścieniach wysokotonowych to wersja przejściowa;
 

Heh właśnie te samo ogłoszenie oglądałem.


  • 1


#673 zestaw naprawczy do gdn20, gdm10 i potencjometr 2x50k

Napisane przez jaguar3000 w 23 wrzesień 2014 - 09:20

Najlepiej pisz do tonsila ewentualnie jak chcesz możesz jechać do akustyki do będzina, czy też kupić od nich, ale tam całe membrany samych zawieszeń nie mają. A czy całe zestawy po co? jak masz cewki ok i zawieszenia dolne to po co dodatkowe koszty robić. W jakim stanie masz membrany ?


  • 1


#537 Oliwienie/smarowanie potencjomertów w DSS-401.

Napisane przez tomi w 21 wrzesień 2014 - 09:16

Jedyny i odpowiedni jest Kontakt PR


  • 1


#47 Unitra M1417s "Stereo"

Napisane przez GLwolf w 06 wrzesień 2014 - 08:15

Magnetofon szpulowy czterościeżkowy produkowany od 1976-77 roku. Pierwsza wersja bez napisu "Uwertura-Stereo" oraz znaków jakości. Złote obwoluty przy głośnikach (w późniejszych modelach czarne). Magnetofon posiadał możliwość pracy w pionie oraz podłączenia dodatkowych głośników o mocy 5W).  Magnetofon z mojej kolekcji. Dane techniczne z strony http://oldradio.pl)

 

Dane techniczno-eksploatacyjne:

Zasilanie - 220 V; 50Hz
Pobór mocy - 50 VA
Prędkość przesuwu taśmy - 9,53 cm/s ± 2%
Nierównomierność przesuwu taśmy - < ± 0,2% ( średnio ± 0,16 % )
Zapis – czterościeżkowy, stereofoniczny, według norm międzynarodowych ( oczywiście obowiązujących w latach 80-tych )
Możliwość szybkiego zatrzymania taśmy przy odczycie i zapisie ( tzw. SZYBKI STOP )
Zakres przenoszenia częstotliwości – 40–12 500 Hz
Dynamika - ≤ 45 dB ( średni 52 dB )
Maksymalna średnica szpuli – 150 mm
Czas odtwarzania całkowicie nawiniętej szpuli:
przy grubości taśmy 26 μm – 6 h mono i 3 h stereo
przy grubości taśmy 35 μm – 4 h mono i 2 h stereo
Moc wyjściowa – 2 x 5 W przy h ≤ 2 %

Wejścia:
mikrofon – 0,3-20 mV/3 kΩ
radio – 0,2-2 mV/ kΩ
gramofon/magnetofon – 0,125-1,25 V/2 MΩ

Wyjścia:
radio – 0,5V/ 15 kΩ
głośnik – 2 x 8 Ω/ > 6 VA
słuchawki – 2 x 40 mV/ 2 x 100 Ω

Wskaźnik wysterowania przy zapisie – magnetoelektryczny

 

Wygląd ogólny

 

2014-09-0_eawsrsr.jpg

 

 

Wygląd z góry:

 

 

2014-09-0_eawsrsw.jpg


  • 1


#3089 M7008 ,M7009 ,M7010 ,M7011,M7020

Napisane przez audiotone w 31 styczeń 2015 - 09:56

Magnetofon typu DECK z serii M7000 był to magnetofon z zestawu elektro-akustycznego KASPRZAK ZM7000.

 

Posiadał on mechanizm jedno silnikowy typu 520 K2.

 

Dane techniczne :

 

Prędkość przesuwu taśmy :                             4,76 cm/s ~1.5%

 

Nierównomierność przesuwu taśmy :               ~0.15%

 

Charakterystyka częstotliwościowa

zapis-odczyt  dla magnetofonów :

 

M7008 (CNRS-2)

Fe 30-15000Hz    Cr 30-15000Hz

 

M7009 (NIKKO ND-150) (DOLBY- B )

Fe 30-15000Hz    Cr 30-15000Hz    Fe-Cr 30-17000Hz

 

M7010 (DOLBY- B ) RSD

Fe 30-15000Hz    Cr 30-15000Hz     Fe-Cr 30-17000Hz

 

M7011 (CNRS-2)  RSD

Fe 30-15000Hz    Cr 30-15000Hz     Fe-Cr 30-17000Hz

 

M7020 (DOLBY- B )  RSD

Fe 30-15000Hz    Cr 30-15000Hz     Fe-Cr 30-17000Hz    Me 30-18000Hz

 

Dynamika z włączonym CNRS-2   M7008 , M7011 

Fe                                                                    63dB

Cr                                                                    62dB

 

 

Dynamika z włączonym DOLBY-B   M7009,M7010,M7020  

Fe                                                                    63dB

Cr                                                                    62dB

Fe-Cr                                                               67dB

ME                                                                   68dB

 

 

 

Przesłuch stereo                                              35dB

 

Zniekształcenia nieliniowe dla taśm

przy "0" VU

Fe                                                                    0,30%

Cr                                                                     1,50%

Fe-Cr                                                               0,50%

Me                                                                   0,25%

 

Skuteczność kasowania                                    65dB

 

 

Masa około 7,1 kg.

 

 

Modele M7012 i M7013 są bliżej nie zdefiniowane brak jakiś kolwiek wzmianek i zdjęć.

 

 

 

Zdjęcia zapożyczone z internetu. Mają cel tylko dydaktyczno poglądowy .


  • 1


#2920 Pw 9013 przestał działać po krótkim spięciu

Napisane przez egzorcist w 04 styczeń 2015 - 04:22

zacznij od sprawdzenia bezpiecznikow we wzmacniaczu, potem sprawdz diody w torze zasilania, następnie wszelakie kondensatory elektroityczne (lubią sobie strzelać przy przeciążeniach i przepięciach)


  • 1


#2586 Ws 354

Napisane przez Malipczuk w 17 grudzień 2014 - 06:06

Stereofoniczny wzmacniacz produkowany od 1986r. przez Dzierżoniowskie Zakłady Radiowe Diora był elementem wieży z serii wzorniczej midi-line. Ws 354 był bardzo nowatorską konstrukcją Diory, całe urządzenie zawierało aż 9 układów scalonych w tym 1 w stopniu wejściowym 6 w przedwzmacniaczu i 2 we wskaźniku wysterowania dzięki czemu jego wskazania były stosunkowo dokładne. Korekcje barwy dźwięku zrealizowano na 5 punktowym korektorze z możliwością pominięcia, korektor został zbudowany w oparciu o potencjometry suwakowe podobnie jak regulacja głośności i balans, wzmacniacz posiadał również filtr kontur oraz wejścia dla wszystkich elementów wieży w tym dodatkowego wejścia określonego w instrukcji jako "pomocnicze" czyli dziś potocznie wejścia zwanego AUX. Wszystkie wejścia były realizowane na gniazdach cinch wyjątkiem było dodatkowe gniazdo umożliwiające podłączenie magnetofonu kasetowego i pełną współpracę wzmacniacza z nim. Budowa końcówki mocy była nowoczesna, wyróżniała się szczególnie wśród pozostałych wzmacniaczy diory, w stopniu sterującym zastosowano tranzystory nisko-szumowe, wzmacniacz różnicowy zasilany był ze źródła prądowego a w jego obwodzie kolektorowym pracowało lustrzane źródło stało prądowe, wzmacniacz napięciowy zrealizowany został na dwóch tranzystorach. W stopniu prądowym pracował popularny wtedy układ darlingtona z zastosowaniem pary komplementarnej tranzystorów BDP sterowanej przez 2 tranzystory BD o różnym typie przewodnictwa - układ przeciwsobny, stabilizację temperaturową poprzez zmianę wartości prądu spoczynkowego zapewniał tranzystor BD135 umieszczony na radiatorze stopnia prądowego. Wzmacniacz prezentował się nie tylko ładnie ale także był dosyć bogato wyposażony a jego brzmienie powszechnie ocenia się jako "poprawne" lub "dobre" jest to jedna z niewielu konstrukcji która mogła by konkurować z zagranicznymi produktami z podobnej półki cenowej, do bardzo dobrego wzmacniacza zabrakło mu jedynie skutecznie działających zabezpieczeń.  Ws 354 doczekał się kilku modyfikacji, wypuszczony został chociażby model Ws354A ale nie posiadał on żadnych ulepszeń w stosunku do pierwowzoru - wręcz przeciwnie usunięto z niego kilka ważnych elementów pogarszając jego parametry.  Warto także wspomnieć o wersji WS350 produkowanej głównie na eksport, posiadała ona hybrydową końcówkę mocy STK. 

 

Dane Techniczne: 

 

Moc wyjściowa: 2x31 Watt (8Ω)
Zniekształcenia harmoniczne: 0,07% (przy f=1kHz)
Tłumienie przesłuchu między kanałami 55dB (przy f=1kHz)
Pasmo przenoszenia dla wejść:
•Tuner,Magnetofon,Dyskofon - 16÷60000Hz
•Gramofon - wg krzywej RIAA
Zakres regulacji korektora graficznego:±10dB
Częstotliwość środkowa pasm korektora: 60Hz, 250Hz, 1kHz, 4kHz, 16kHz
Wejścia:
•gramofonowe [RCA]
•magnetofonowe [RCA, DIN]
•dyskofon [RCA]
•tuner [RCA]
Wyjścia:
•głośnikowe [2x31W, 8R]
•słuchawkowe [jack 6,3mm]
•magnetofonowe [RCA]
Waga: ~4,5kg.
Wymiary: 350x75x260[mm]

 

Opis powstał dla unitrafan.pl  jego kopiowanie i publikowanie bez zgody autora jest zabronione.

Załączone pliki


  • 1


#2440 Która charakterystyka jest najlepsza?

Napisane przez galad w 13 grudzień 2014 - 08:32

Wchodząc w szczegóły, nie zapomnijmy o grubość nabiegunnika i szerokość szczeliny  pomiędzy nabiegunnikiem a rdzeniem czy nawet siłę jaka namagnesowano feryt w fłośniku. Tak samo wysokość uzwojenia nawiniętego na cewkę ma duże znaczenie w ch-ka głośnika, to wszystko tu napisane świadczy o tym iż budowa głośnika i całej kolumny to jednak nie takie proste jak zbić trochę płyt pilśniowych wstawić głośniki i jest kolumna, to czasem żmudne laboratoryjne testy aby finalny produkt był jak najlepszy. Temat warto ciągnąć bo ciekawy.


  • 1


#2414 Która charakterystyka jest najlepsza?

Napisane przez ambroży_pompka w 13 grudzień 2014 - 01:17

Przecież ch-ke częstotliwości czyta się jak każdy inny normalny wykres. To zależność między częstotliwością a decybelami, wykres pokazuje przy jakich częstotliwościach masz spadki czy górki SPL. Im bardziej "płaski" wykres, tym bardziej liniowe brzmienie bez wybić jednego, drugiego czy trzeciego pasma, (w przypadku 3 way). W pionie masz decybele, w poziomie zakres słyszalny, przeważnie 20hz - 20khz. Wykresy z komory na papierku są dokładniejsze niż wzornik nanoszony na tabliczki.


  • 1


#2173 " Zdjęcia z UNITRĄ w tle "

Napisane przez Levis w 01 grudzień 2014 - 04:20

Jedna z dróg do pracy..

 

unizet3.jpg


  • 1


#1341 Znaleziska na allegro 2014

Napisane przez ambroży_pompka w 20 październik 2014 - 03:10

dlatego iż wiem, że demonem jakości one nie są i ich brzmienie mi nie będzie odpowiadało.

 

Żebyś się nie zdziwił :)

Jakościowo w miarę, tylko dynamicznego basu im brakuje.

Posłuchasz i stwierdzisz.

 

No 100 zł za Zg40c to strzał życia

 

Czy ja wiem czy strzał życia? Za 99 zł kupiłem kiedyś zestaw 5102 +EQ + 40c niczym z kartonika, a to nie jedyne takie sztuki. 

Załączone pliki


  • 1


#1027 Znaleziska na allegro 2014

Napisane przez GLwolf w 01 październik 2014 - 09:42

Gratuluję trafienia GLwolf. Uwerturka jak ta lala ;)

 

Bo jak mówi przysłowie "głupi zawsze ma szczęście" I do tego model M1416s czarny.


  • 1